علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان

علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان
طبقه بندی موضوعی

همه ی ما برای انتخاب واحد با سامانه گلستان باید از اینترنت اکسپلورر استفاده کنیم ولی خوشبختانه گویا حرکت های اعتراض کننده ای علیه این ساختار گلستان در حال شکل گیری ست که حتی در صفحات شبکه های اجتماعی نیز گوشه ای از آن را شاهد هستیم .

اینبار خبرنامه دانشجویان ایران این مطلب را اینگونه انعکاس داده است:


انتخاب واحد با «گلستان» سخت است، اما هنوز ادامه دارد

خبرنامه دانشجویان ایران: شاید بتوان طراحی وب‌سایت سیستم جامع دانشگاهی گلستان که برای امور دانشجویی مانند انتخاب واحد و مشاهده ریز نمرات و... کاربرد دارد را یکی از عجایب وب نام‌گذاری کرد! سیستمی که در طول سالهای گذشته اگر چه مشکلاتی را برای انتخاب واحد و واریز شهریه چند صد هزار دانشجو به وجود آورده است، اما کماکان مورد استفاده ترین و گویا مطلوب ترین سامانه برای ثبت اطلاعات آموزشی دانشجویان به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نظر می رسد، این روزها که دانشجویان در مراحل ثبت نام و اعمال تغییرات واحدهای درسی خود برای ترم جدید هستند، یادآوری مشکلات موجود در سیستم گلستان جهت مرتفع کردن نقایص این سامانه ضروری است.در حالی که هم‌اکنون مرورگرهای بسیار امن و قدرتمندی مانند فایرفاکس، کروم و اپرا برای مرور صفحات وب موجود است، طراحان وب‌سایت گلستان آن‌را به گونه‌ای طراحی نموده‌اند که تنها با مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE) شرکت مایکروسافت آن‌هم فقط با برخی از نسخه‌های این مرورگر تنها از طریق نسخه های قدیمی ​سیستم عامل ویندوز قابل دسترسی است؛ این مشکل باعث شده است که کاربران با استفاده از سایر سیستم عامل ها نظیر مکینتاش، لینوکس، اندروید و...​و سایر مرورگرهای وب مانند فایرفاکس یا کروم یا اپرا یا... ​امکان دسترسی به سایت مذکور را نداشته باشند.

نکته قابل توجه این است که دانشگاه های هر کشور خود باید در استفاده از علوم مختلف من جمله در حیطه رایانه و نرم افزار پیشرو باشند بنابراین استفاده از چنین سیستمی با محدودیت ها و ضعف های فوق الذکر از سوی مجموعه دانشگاهی کشور واقعا جای تعجب دارد. و عجیب است که چرا در طول این سالیان دراز​ با وجود انتقادها و شکایات مداوم دانشجویان​ راهکاری برای آن اندیشیده نشده است.
دانشجویان زیادی با انتقاد از سیستم فعلی، خواستار بررسی و تجدید نظر در برخی از بخشهای این سیستم شده است.

«خبرنامه دانشجویان ایران» از متخصصین و دانشجویانی که در زمینه عیب یابی از سیستم گلستان، اطلاعاتی دارند، درخواست می شود برای مرتفع کردن مشکلات این سامانه در اختیار ما قرار دهند.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۲
سعید جزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی