علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان

علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان
طبقه بندی موضوعی

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

اولین دوره‌ی مسابقات نبرد اپلیکیشن‌ها در تاریخ 8 آبان ماه 1393 در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های دو تا سه نفره‌ی دانشجویی، نرم‌افزارهای کاربردی خود را در دو بخش نرم‌افزارهای رومیزی و نرم‌افزارهای موبایل در مسابقه شرکت خواهند داد. جدید و کاربردی بودن ایده‌ی نرم‌افزار، در کنار رعایت اصول حرفه‌ای مهندسی نرم‌افزار در تهیه‌ی آن، از ملزومات شرکت در مسابقه است.
به منظور ارتقای سطح علمی علاقمندان و شرکت‌کنندگان، یک دوره کارگاه‌ آموزشی مرتبط با موضوع، در فاصله ی زمانی ثبت‌نام تا داوری در محل دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد. دانشجویان صاحب تجربه در امر تهیه‌ی نرم‌افزارهای کاربردی، در این مدت پاسخ‌گوی پرسش‌های علاقمندان خواهند بود.
مراسم افتتاحیه‌ی این رویداد، از ساعت 12:30 تا 14روز چهارشنبه 30 مهرماه در تالار فناوری اطلاعات دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر برگزار می‌گردد. حضور در این مراسم برای عموم آزاد است.
ارائه‌ی حضوری اپلیکیشن‌ها و داوری، از ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه 8 آبان ماه، در سایت مرکزی دانشگاه اصفهان برگزار می‌گردد. به برگزیدگان، علاوه بر تقدیرنامه وتندیس مسابقات، جوایز ارزشمندی اهدا خواهد گردید. همه‌ی تیم‌های شرکت‌کننده، گواهی معتبر شرکت در این رویداد را دریافت خواهند نمود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانی www.appui.ir مراجعه فرمایید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۰۷:۲۴
سعید جزی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۳ ، ۱۵:۳۹
سعید جزی

نمایشگاه IFA با قدمت ۹۰ ساله یکی از تاریخی‌ترین نمایشگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی در جهان است و برای سال‌ها شاهد انواع نوآوری‌ها و شخصیت‌های مهم بوده است. 

در این عکسها مروری می‌کنیم بر گذشته این نمایشگاه که در بسیاری از آنها روندهای تکنولوژی و برندهای مطرح به وضوح دیده می‌شوند.

نکته جالبی که توجه مرا به خود جلب کرد تاریخ عرضه ی تلویزیون های 3بعدی در این نمایشگاه بود!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۳ ، ۱۰:۵۵
سعید جزی

هرگاه صحبت از کارآفرینان موفق در زمینه تکنولوژی می شود، هاروارد و استنفورد دو دانشگاهی هستند که اول از همه به ذهن هرکس خطور می کند. مانند مارک زوکربرگ که فیسبوک را از خوابگاه دانشگاه هاروارد شروع کرد یا بیل گیتس که از همان دانشگاه انصراف داد. سرگئی برین و لری پیج دانشجوی دکتری در دانشگاه استانفورد بودند که گوگل را راه اندازی کردند. سایت یاهو نیز در دوران دانشجویی جری یانگ و دیوید فیلو در دانشگاه استانفورد طراحی شد.

اما دانشگاه دیگری نیز وجود دارد که اگر افتخاراتش بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. MIT از زمان تاسیس خود یعنی سال 1861 محققان و مهندسان بزرگی را تربیت کرده که از آن زمان 80 جایزه نوبل را دریافت کرده اند. در ادامه چند شرکت که فارغ التحصیلان دانشگاه MIT تاسیس کردند را معرفی می کنیم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۳:۱۸
سعید جزی

ینترنشنال بیزینس تایمز از حملات سایبری اف بی آی به کشورهای مختلف جهان از جمله ایران پرده برداشت.
« دیوید گیلبرت » نوشت: پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) با استفاده از هکرهای ناشناس و گمنام حملات سایبری متعددی به بسیاری از کشورها از جمله انگلیس، ایران، عراق و بیست و هشت کشور دیگر انجام داده است. « هکتور خاویر مونسیگور » مشهور به « سابو» یکی از منفورترین هکرهای جهان و جاسوس آمریکایی، یکی از افرادی است که در برنامه ریزی های اف بی آی برای انجام حملات سایبری شرکت داشته است.
اسناد جدید حاکی از آن هستند که اف بی آی از مخبران و جاسوسان متعددی در این برنامه استفاده می کند. اف بی آی از «سابو» برای شناسایی و لو دادن سایر هکرهای گمنام که در حملات سایبری علیه اهداف آمریکایی از جمله اف بی آی پلیس فدرال آمریکا، سی آی ای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و شرکت سونی شرکت داشته اند، استفاده کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی اینتر نشنال بیزینس تایمز، اف بی آی در ادامه از « سابو » برای ایجاد برنامه ها و حملات سایبری به پایگاه های مختلف اینترنتی در سراسر جهان بویژه سایت های دولتی کشورهای مختلف، بهره برده است.
« سابو» در لو دادن « جرمی هاموند » هکر بسیار معروف بین المللی به مقام های آمریکایی نقش فعال داشت. « جرمی هاموند» که در حملات سایبری متعددی شرکت داشته است و از جاسوس بودن «سابو » اطلاعی نداشت، اینک دوران ده ساله زندان خود را در آمریکا سپری می کند.
حملات سایبری اف بی آی ، اعتبارنامه ها ، معاملات مالی و مکالمات الکترونیکی شهروندان خارجی و عوامل دولتی کشورهای مختلف را در بر می گرفته است. هکتور خاویر مونسیگور که برای اف بی آی کار می کرده است اینک از اتهامات وارده از سوی دادگاهی در نیویورک تبرئه شده و از وی بخاطر همکاری های ارزشمندش با اف بی آی تشکر شده است.
« سابو» توانسته است با همکاری « ها موند » به سی و یک کشور جهان از جمله برزیل، هلند، انگلیس، استرالیا ، ترکیه ، ایران ، عراق عربستان سعودی و کشورهای دیگر حملات سایبری انجام دهد.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۳ ، ۰۶:۴۴
سعید جزی

معرفی و کار با لایه های افقی و عمودی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۳ ، ۰۸:۱۳
سعید جزی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۳ ، ۰۸:۰۷
سعید جزی


برای دانلود روی جلد مجله کلیک بفرمایید.

شماره یک، مهاجرت


در این شماره می‌خوانیم :
پرونده:
  • مهاجرت برای آزادی بیش‌تر
  • تحت هر شرایطی باید به سمت نرم‌افزارهای آزاد بریم
  • آیا می‌توانید به سیستم‌عامل خود اعتماد کنید؟
  • نصب اوبونتو در کنار ویندوز
  • چطور به نرم‌افزارهای آزاد مهاجرت کنیم؟
  • راهنمای انتخاب سیستم‌عامل
  • بسیار سفر باید تا پخته شود خامی

معرفی:

  • پرسش و پاسخ با «اندرسن گل» مدیر ارشد موزیلا
  • R، آماردان آزاد
  • آیا اوپن استک آینده محاسبات ابری خواهد بود؟
  • دیواره آتش pfsense

جامعه کاربری:

  • دنیس ریچی، خالق زبان C
  • فروش نرم‌افزارهای آزاد
  • معرفی تهران‌لاگ
  • از گنوم تا ژنوم
  • پایتخت آزادی
  • دوره‌های بر خط استنفورد
  • ابزاری آزاد / متن‌باز، یار نابینایان ایرانی

تخصصی:

  • شبکه‌های اجتماعی نامتمرکز یا قصه آیدنتیکا
  • چگونه یک زبان برنامه‌نویسی یاد بگیریم؟
  • معرفی هادوپ آپاچی
  • تلویزیون خود را هوشمند کنید
  • معرفی زبان نوظهور Go

داستان علمی تخیلی:

  • گوگل‌گای: روزی که گوگل بد شد  (پیشنهاد می شود حتما این داستان را بخوانید!!)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۷:۴۸
سعید جزی
مایکروسافت در ویندوز ۱۰ تمام حرکات شما را زیر نظر دارد

در هفته ای که گذشت مایکروسافت از جدیدترین نسخه سیستم عامل معروف و محبوبش با نام ویندوز ۱۰ پرده برداشت که خبرهای مرتبط با آن را هم برای شما منتشر کردیم.

مدتی پس از معرفی آن، نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ برای دانلود رایگان در وب سایت مایکروسافت قرار گرفت و گفته شد که یک نرم افزار با نام Insider Program در آن وجود دارد که بازخوردهای کاربران را از آن طریق دریافت می کنند. اما به نظر می رسد اوضاع به این سادگی نباشد!

اما به راستی چند نفر از شما قبل از دانلود ویندوز ۱۰ بخش Terms of Service و Privacy Policy به ترتیب یعنی “شرایط استفاده از خدمات” و “سیاست حفظ حریم خصوصی” را مطالعه کرده اید؟ به سادگی می توان حدس زد که هیچکس. چرا که اغلب ما پاراگراف های یاد شده را نادیده میگیریم و با عجله به سراغ دکمه I Agree می رویم و سریعا مراحل بعدی را طی می کنیم در حالی که از اجازه هایی که خودمان به مایکروسافت برای نصب رایگان ویندوز ۱۰ داده ایم، خبر نداریم.

اگر ویندوز ۱۰ را نصب کرده اید یا قصد انجام آن را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۳ ، ۰۹:۵۲
سعید جزی

معرفی و کار با قابلیت های HTML و CSS در طراحی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۰۸:۳۹
سعید جزی