علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان

علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان
طبقه بندی موضوعی

لینوکسی شوید !

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۰ ب.ظ


لینوکس


 من تازه به دنیای لینوکس وارد شدم ولی انقدر مجذوبش شدم که دیگه حتی حاضر نیستم رو سیستمم ویندوز رو داشته باشم.اینجا  می خوام یه سری نکاتی رو بیارم که شاید نظر شما رو هم نسبت به لینوکس عوض کنه.

 لینوکس یک سیستم عامل ازاد هست که کد منبعش در اختار همه قرار گرفته و همه میتونن در کدهاش تغییر ایجاد کنن و بنابه    نیازشون ازش استفاده کنن.ازاد و در دسترس بودن کدها باعث میشه بتونین از طرز کار سیستم مطلع بشین ولی در مقابل ویندوزه که نمیتونین بفهمین تو این سیستم عامل چی میگذره.

امروزه همه به دنبال platform امن تر میگردن که در لینوکس بسیاری از قابلیت های امنیتی که در ویندوز وجود نداره و یا فقط با اضلفه کردن نرم افزارهای اضافی قابل دسترسند به طور پیش فرض پیاده سازی شده.

به دلیل ازاد بودن سیستم عامل لینوکس هر گروه یا موسسه ای یک نسخه خاص از اون رو که به توزیع (distribution) معروف هستن منتشر میکنه که هرکدوم قابلیت های خاص خودشون رو داره و کاربرها میتونن هرکدوم رو که نیازشون رو برطرف میکنه انتخاب کنن چیزی که در ویندوز اصلا مفهومی نداره!.لینوکس یک جعبه ابزار کامله که فقط کافیه یک بار امتحانش کنین.

امیدوارم تا اینجا کمی وسوسه شده باشین که حداقل با نصبش روی ابزاری مثل virtual machine و یا استفاده به صورت live باهاش اشنا بشین.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۳
مریم دشتی

نظرات  (۱)

خیلی با این حرکت موافقم!
من خودم یه تازه کارم تو لینوکس (توزیع من اوبونتو اسمشه) ولی واقعا عالیه..
یکی از حرفهایی که من واقعا حس کردم این حرف دکتر زائری بود که میگفت تو برنامه ای که ساخته میشه کاربرباید احساس قدرت کنه!! (یکی از ویژگیهای یک نرم افزار خوب این بود)
واقعا لینوکس میتونه عرصه ی جولان دادن باشه و هرجوری که بخای میتونی شکلش بدی!

من تنها برای سیستم گلستان مجبور به استفاده از ویندوزم و هیچ نیازی از من تو لینوکس نبوده که برطرف نشده باشه!جز گلستان!! :(  ایشالله گلستان منقرض شه تا از ویندوز خلاص شم!
پاسخ:
ایشالله (:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی