علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان

علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان
طبقه بندی موضوعی

DLFinder.com اولین موتور جستجوی موضوعی ایران

چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰ ق.ظ

این مطلب رو از سایت زومیت میزارم ولی خب تا اونجایی که من میدونم قبل از این موتور جستجو دی ال فایندر موتور های جستجوی دیگه ای هم ساخته شدند که همین الان موتور جستجوی سلام که مربوط به شرکت بیان میشه هم در حال ارائه خدمت هستش... ولی عنوان رو تغییر نمیدم چون نویسنده مقاله همین عنوان رو انتخاب کرده بود...خوش باشید


DLFinder


بی‌شک شما نیز روزانه برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود از سرویس‌های جستجوگر نظیر گوگل، یاهو، بینگ و... استفاده می‌کنید.

همانگونه که اطلاع دارید این موتورهای جستجو (Search engine) تقریباً تمام اطلاعات و وب‌سایت‌های موجود در اینترنت را که شاید بیش از تریلیون‌ها صفحه باشد، در بانک اطلاعاتی خود ثبت کرده‌اند و زمانی که شما مطلب خاصی را در این سرویس‌ها جستجو می‌کنید، از میان اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی نزدیک‌ترین موارد به مطلب درخواستی شما را یافته و به شما نمایش می‌دهند.

یکی از بارزترین مشکلاتی که در طراحی و ساخت این موتورهای جستجو وجود دارد حجم فوق العاده زیاد اطلاعات است.

به طور مثال وقتی شما کلمه «سلام» را در گوگل جستجو می‌کنید، گوگل در نتیجه خود اشاره می‌کند در حدود 36 میلیون نتیجه در مورد کلمه «سلام» یافته است.

dlfinder-1

این درحالی است که گوگل بخشی از اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی خود را در مورد این کلمه جستجو می‌کند، زیرا امکان جستجوی تمام اطلاعات موجود در سطح اینترنت در مورد کلمه «سلام» بسیار زمانبر خواهد بود. در صورتی که شما به صفحات آخر نتیجه جستجو بروید به این نکته پی می‌برید که گوگل فقط برای شما 38 صفحه نتیجه دارد که هر صفحه از نتایج نیز شامل 10 مورد است. به عبارتی گوگل فقط 380 مورد کلمه "سلام" برای شما یافته است!

dlfinder-2

به دلیل حجم بسیار زیاد اطلاعات، گوگل نمی‌تواند تمام اطلاعات موجود را جستجو کند و بهترین و مرتبط ترین نتیجه را برای شما بیابد. لذا گوگل جستجوی خود را با استفاده از الگوریتم‌ها و فاکتورهای مختلفی محدود می‌کند تا بتواند یک‌سری از اطلاعات مورد نیاز شما را بیابد که این مسئله نیز به تبع باعث افت کیفیت گوگل در مورد نتایج جستجو خواهد شد.

در این مقاله می‌خواهیم موتور جستجوگر جدیدی را معرفی کنیم که تمام بخشهای آن در ایران و توسط متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده و به هیچ وجه از نتایج سایر موتورهای جستجوگر استفاده نمی‌کند.

DLFinder یک موتور جستجوگر موضوعی است که در حال حاضر در فاز اول، شما را برای یافتن انواع نرم‌افزارها، بازی‌ها، آهنگ‌ها، فیلم‌ها و... یاری می‌کند.

به عبارت دیگر در حال حاضر DLFinder یک موتور جستجوگر فایل است که لینک‌های موجود در سطح اینترنت برای فایل‌های مورد نظر شما را می‌یابد.

آیا شما به دنبال نرم افزار، آهنگ، فیلم، بازی و... خاصی هستید؟

اگر شما به دنبال نرم افزار، آهنگ، فیلم، بازی و... خاصی هستید فقط با یک جستجو در DLFinder می‌توانید به سرعت وب‌سایت‌های ارائه دهنده فایل مورد نظر خود را بیابید.

DLFinder تمام سایت‌های دانلود ایرانی را برای شما در کسری از ثانیه جستجو می‌کند.

dlfinder-3

شاید به جرات بتوان گفت DLFinder اولین موتور جستجوی تماماً ایرانی است که به هیچ عنوان از نتایج سایر سرویس‌های جستجوی بین المللی مانند گوگل و بینگ استفاده نمی‌کند. بلکه مانند موتورهای جستجوگر مشهور و مطرح جهان با استفاده از خزنده‌های وب خود، اطلاعات را از وب‌سایت‌ها جمع‌آوری می‌کند و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته خود می‌تواند نتیجه‌های بسیار بهتری در هنگام جستجو به کاربران ارائه دهد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر چندین وب‌سایت موتور جستجو نیز در ایران در حال فعالیت هستند که تمامی آنها از بانک اطلاعاتی سایر موتورهای جستجوگر استفاده می‌کنند.

یکی از مزیت‌های اصلی DLFinder نسبت به رقبای خود این است که DLFinder به صورت هوشمند فقط صفحات دانلود را ایندکس می‌کند، در نتیجه در هنگام جستجو از کیفیت بالاتری برخوردار است، همچنین جستجو را بر روی تمام اطلاعات انجام می‌دهد و همانند سایر جستجوگرها فقط بخشی از اطلاعات را جستجو نمی‌کند که این امر باعث بهبود نتایج می‌شود.

DLFinder یک RSS خوان نیست !

DLFinder یک RSS خوان نیست بلکه همانند سایر موتورهای جستجوگر (مانند گوگل) به صورتی دائمی در حال پردازش وب است و تمام منابع فارسی را که در حال ارائه اطلاعاتی برای دانلود، اخبار و مطالب هستند (از قبیل نرم افزار، فیلم، موزیک، کتاب و...) به صورت هوشمند شناسائی و ایندکس می‌کند.

به زبان ساده‌تر اگر شما به دنبال فایل یا کتاب یا نرم افزار خاصی هستید، می‌توانید با یک جستجو در DLFinder تقریبا در تمام سایت‌های دانلود، خبری، آموزشی و... ایرانی جستجو کنید و به سرعت فایل یا مطلب مورد نظر خود را بیابید.

یکی دیگر از مزیت‌های DLFinder این است که تمام اطلاعات را به صورت هوشمندانه گروه‌بندی می‌کند و شما می‌توانید در یک گروه خاص جستجو کنید، برای مثال اگر شما به دنبال برنامه خاصی برای گوشی موبایل خود هستید، می‌توانید جستجوی خود را در گروه موبایل انجام دهید تا سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود برسید.

مقایسه DLFinder و Google

در جدول زیر برخی از برتری های DLFinder نسبت به Google آورده شده است:

  DLFinder Google
ایرانی بودن بله خیر
سفارشی شده برای کاربران ایرانی بله خیر
جستجوی موضوعی بله خیر
پشتیبانی کامل از زبان فارسی بله تا حدودی
گروه بندی اطلاعات بله خیر
حذف موارد غیر اخلاقی از نتایج جستجو بله خیر
یافتن دقیق لینک مستقیم مورد جستجو بله موارد غیر مرتبط نیز یافته می‌شود
سیستم غلط یاب املائی بله بله
سیستم هوشمند تکمیل و پیشنهاد عبارت جستجو بله بله

خلاصه

DLFinder یک موتور جستجو گر هوشمند دانلود ایرانی است که مخصوص کاربران ایرانی طراحی شده و نتایج بهتری نسبت به سایر موتورهای جستجوگر را به صورت طبقه بندی شده در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در حال حاضر DLFinder میلیون‌ها صفحه از وب‌سایت‌های ایرانی را در بانک اطلاعاتی خود ثبت نموده و به دلیل استقرار سرورهای DLFinder در داخل کشور می‌تواند با سرعت بسیار بالاتری نیازهای کاربران عزیز ایرانی را پاسخگو باشد.

برای استفاده از این سرویس رایگان می‌توانید به نشانی اینترنتی www.dlfinder.com مراجعه نمائید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۵
سعید جزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی